مهاجرت به كانادا – مهاجرت كانادا – اخذ اقامت در كانادا مهاجرت به كانادا – مهاجرت كانادا – اخذ اقامت در كانادا .

مهاجرت به كانادا – مهاجرت كانادا – اخذ اقامت در كانادا

فرهنگ مردم كانادا چگونه است؟

فرهنگ مردم كانادا

فرهنگ مردم كانادا

كانادا كشوريست كه طبق آخرين آمار جمعيتي معادل ۳۵,۶۷۵,۸۳۴ نفر را در خود جاي داده است.دين رسمي اين كشور مسيحيت بوده و بعد مردم اينگليسي زبان ، مردم فرانسوي زبان بيشترين قشر زباني موجود در اين كشور هستند.در اين كشور آزادي ديني وجود داشته و جمعيتي حدود يك ميليون نفر از كانادا را مسلمانان تشكيل مي دهند و جالبتر از آن ، جمعيت ايراني يك قشر قابل توجه و نسبتا زياد در اين كشور هستند.در مطلبي قبل تر ، اطلاعات كلي كانادا را برايتان بيان كرديم و مي توانيد براي مشاهده اطلاعات كامل از نظر اقتصاد ، سياست و … به اين پست مراجعه فرماييد و در اين مطلب قصد داريم فرهنگ و آداب و رسوم خاص اين كشور (و تقريبا مي توان گفت در كل آداب رسوم آمريكا شمالي ) را خدمتتان مي گوييم.

مردم كانادا بعنوان يك كشور غربي متمدن از فرهنگ بالايي برخوردار هستند و بايد گفت كه پيرامون اين فرهنگشان ، وابسته صرفا قانون نيستند بلكه بصورت سنت هاي تثبيت شده، در رفتار مردم اين كشور هويداست در زير چند مورد از مشهور ترينِ اين آداب و رسوم را بيان مي كنيم :

تخفيف گرفتن و چانه زدن: چانه زدن براي  تخفيف در خريد اصلا رايج نمي باشد و از اين جهت ، قيمت روي كالاها، قيمت قطعي خريد مي باشد.جز در موارد معدود مانند معاملات رقم بالايي مثل خريد خودرو ، خانه ، سرويس مبل و امثال اين ها و در هر مواردي كه گراني كالاها زياد است.

رعايت زمان: از نظر فرهنگي مردم اين كشور هميشه در قرار ملاقات ها در زمان معين شده و يا كمي زودتر حاضر مي گردند.اين موضوع محدود به قرار هاي شخصي نيست و عدم رعايت زمان براي انجام كار و يا حضور در مدرسه، موجب از دست دادن شغل و يا تعليق از مدرسه مي گردد همچنين در قرار هاي تجاري در صورت تاخير بيشتر از ۱۰ تا ۱۵ دقيقه انتظار ضرورت ندارد.در مهماني ها و گردهمايي ها نيز حداكثر تا نيم ساعت تاخير مورد قبول است و در صورت عدم اين بازه بشدت ا شما رنجيده مي شوند.

حق رعايت نوبت: كانادايي ها در مواردي كه بايد نوبت را رعايت كنند ، صف مي كشند و در رعايت اين نظم همه به آن تعهد دارند.در صورت عدم رعايت ناين نظم ، موجب ناراحتي و عصبانيت ديگران مي شود.

فرهنگ مردم كانادا در شركت و اداره ها : در شركت ها يا اداره ها وقتي كسي به شما غذا، نوشيدني  و … تعارف مي كند، اگر شما تمايل به پذيرش تعارف شخص نداريد ،در پاسخ مي گوييد : “I’m good” ” در اينجا يعني “ميل ندارم”  و با اين جمله ضمن تشكر از او به مي گوييد به اندزه كافي صرف شد يا ميل خاصي به مصرف نداريد كه البته اين عادت محدود به اداره ها و شركت ها نيست اما در آن تقريبا همه به اين صورت تعارفي را رد مي كنند و در كل مردم اين كشور اصرار و تعارف بيش از تمايل شما به غذا خوردن نمي كنند.

در مغازه ها و سوپر ماركت ها: اگر به مغازه يا سوپر ماركتي برويد، صاحب آن جا با جملات how you are  يا how can i help you (چگونه مي توانم بهتون كمك كنم؟) برقراري ارتباط در راستا خريدتان را آغاز مي كند و در واقع از اين راه به دنبال ايجاد ارتباط دوستانه و گفتگو با مشتريان است. اگر نمي خواهيد در همان اول به ارتباط يا خريد بپردازيد بايد بگوييد : just browsing (فقط دارم نگاه و برنداز مي كنم)

فرهنگ مردم كانادا در رستوران:  در رستوران بعد از غذا بشقاب يا ظرف بلافاصله جمع مي گردد و اگر مقدار زيادي غذا در بشقاب شما باقي مانده باشد، گارسن معمولا از شما مي پرسد : Are you still working on this’ يا ‘Is this done with’ معاني اي مانند ” صرف غذاي شما تمام شده؟ ” مي دهد و اگر شما هنوز مشغول غذا باشيد مي گوييد: “I am still working on it” به معناي “هنوز مشغول غذا خوردن هستم”

فرهنگ مردم كانادا در برخورد با غريبه: اكثر مردم اين كشور وقتي در خيابان با شما برخورد مي كنند لبخندي مليح مي زنند و به شما سلام مي كنند  يا حال شما را با جمله How’s it going? و امثال آن مي پرسند . در كانادا بيشتر مخصوصا در برخورد با غريبه جواب هاي كوتاه پسنديده تر است و در جواب مي توانيد بگوييد : I’m good كه در كشوري مانند انگليس بجاي آن مي گويند :  I’m fine

هنگامي كه براي اولين بار به يكي معرفي ميشويد معمولا بايد دست بدهيد  اما در مواقع عادي ورود و خروج يا خداحافظي دست دادن مرسوم نيست.در هنگام صحبت كردن با ديگران سرتون رو پائين نگيريد چرا كه اين حركت ، نشان بي صداقتي و تلاش براي مخفي كردن صورت خود حساب ميشود اما خب زل هم نزنيد! معمولي باشيد.مردم اين كشور آدم هايي پر سر و صدا نيستند و معمولا آرام صحبت مي كنند و شما هم تا حد امكان از بلند صحبت كردن بپرهيزيد.

استعمال دخانيات : در منازل شخصي از استعمال سيگار و دخاانيات خوداري مي كنند و براي مصرف سيگار در خانه ديگران، بايد اجازه گرفت ، پس اگر صاحبخانه از شما بخواهد در بيرون از خانه سيگار بكشيد ، تعجب نكنيد !

فرهنگ مردم كانادا در ميهماني رفتن به منزل ديگران : اول از همه مهمتر ،در هنگام ورود به خانه شخصي كفش خود را درآوريد بدون اينكه از شما خواسته شود و وقتي به منزل كسي مي رويد و وقتي از شما درخواست مي كند كفش خود را درآوريد ناراحت نشويد.مردم كانادا معمولا زود هنگام شام مي خورند و به منزل خويش باز مي گردند.وقتي شما به خانه يك كانادايي دعوت شويد احتمالا ازتون درخواست گردد كه  در ساعت ۱۷:۳۰ و يا ۰۶:۰۰ تشريف بياوريد كه  اين زمان با استاندارد و رسم معمول اروپايي متفاوت است و در اروپا ساعتي بين ۷:۳۰ يا ۸:۰۰٫ مورد انتظار است.وقتي به ميهماني مي رويد هديه اي مانند شكلات و يا نوشيدني با خود ببريد و در هنگام عزمت دير نكنيد و بيشتر از ساعت ۱۰ هم نمانيد چرا كه واقعا دير است !!


برچسب: ، تور ارزان كانادا، خدمات مهاجرت به كانادا، خلق وخوي مردم كانادا، دين رسمي مردم كانادا، زبان مردم كانادا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۲۳:۴۰ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :