مهاجرت به كانادا – مهاجرت كانادا – اخذ اقامت در كانادا مهاجرت به كانادا – مهاجرت كانادا – اخذ اقامت در كانادا .

مهاجرت به كانادا – مهاجرت كانادا – اخذ اقامت در كانادا

مزايا و مسائل نا خوشايند مهاجرت به كانادا

كانادا

مهاجرت از كشور مادري به همراه خانواده براي آغاز يك زندگي جديد در كشور كانادا مسلما مهمترين تصميم در طول زندگي شما خواهد بود .اين موضوع بايد به درستي در تمامي جنبه ها ارزيابي شود .شما بايد از تمامي حقايق خوب و ناخوشايندي كه در اين رابطه وجود دارد با خبر شويد.اين مطالب برگرفته از تجربيات كساني است كه به عنوان نيروي كار ماهر به كانادا مهاجرت كرده اند.
مزاياي زندگي در كانادا
زندگي قانوني:
در دنياي امروز براي جويندگان كاري كه تا كنون در يكي از كشورهاي جهان سوم مي زيسته اند و قصد مهاجرت به كشوري پيشرفته دارند امكانات كمي وجود دارد تا بتوانند كار كنند و زندگي خوبي داشته باشند.اما تنها كشورهايي نظير كانادا ،استراليا ونيوزيلند از طريق برنامه ي مهاجرت سازمان يافته به طور علني ارائه گر اين امكانات هستند.شما به عنوان يك مهاجر در كشور كانادا مي توانيد زندگي راحت و قانوني داشته باشيد.
آرامش:
كانادا يكي از كشورهاييست كه پايين ترين آمار جرم و جنايت را دارد.شما با خيالي آسوده مي توانيد در اين كشور زندگي كنيد زيرا شما و هيچ يك از اعضاي خانواده تان مورد آزار و اذيت مجرمان قرار نمي گيريد وهيچ گاه شاهد دزدي و آدم ربايي نخواهيد بود.اگر چه اين قبيل جرايم در اكثر كشورهاي دنيا معمول است اما قانون شماره يك در ميان مردم كانادا احترام گذاشتن به مردم و اموالشان است.
باگرفتن شماره ي ۹۱۱ در هر نقطه از كانادا مي توانيد به سرعت با فوريت هاي پليس ،اورژانس و آمبولانس وامور تصادفات تماس بگيريد و نيازتان را در مواقع بحراني رفع كنيد.
اقتصاد در كانادا:
با توجه به موقعيت استراتژيك كانادا و نزديكي آن با آمريكا ،همچنين داشتن روابط نزديك و دوستانه با كشورهاي مشترك المنافع نظير انگلستان،استراليا و غيره به اين كشور امكان آن را مي دهد تا بر پايه ي اقتصاد محكمي استوار باشد.
علاوه برآن منابع طبيعي زيادي در كانادا وجود دارد وهمچنين صنعت كشاورزي كانادا يكي از مهمترين تامين كنندگان مواد غذايي در بسياري از كشورهاي دنياست.

حمايت دولت:
كشورهاي كمي در دنيا هستند كه از شهروندان خود در مواقع سختي و بحران حمايت مي كنند.در مواقع وقوع بيماري هاي سخت يا بيكاري دولت كشور كانادا از مردم و خانواده ها حمايت مي كند تا بنيان زندگيشان حفظ شود ،و از طريق سازمان هاي دولتي يا خصوصي مواد غذايي،پوشاك ،مسكن،خدمات آموزشي و درماني در اختيارشان قرار مي دهد.

در زير چند نمونه از برنامه هاي حمايت اجتماعي براي شهروندان كانادايي ذكر شده است:
. پرداخت مستمري ماهانه براي افراد زير ۱۸ سال .
. بيمه بيكاري.
. كمك هاي مالي به افراد بالاي ۶۵ سال كم درآمد.
. كمك هاي مالي به خانواده هاي كم درآمد.
. كمك هاي مالي به افراد بيكاري كه توانايي كار كردن را ندارند.
طبيعت:
كانادا كشوريست كه داراي گونه هاي مختلفي از گياهان و حيوانات همچنين درياچه ها و فضاهاي سبز بسيار مي باشد.از بهار تا پاييز كانادايي ها در هر كجاي كشور كه باشند در كنار فعاليت هاي روزمره شان از اين طبيعت بسيار زيبا لذت مي برند.در طول زمستان تفريحاتي مثل اسكي و هاكي در بين كانادايي ها بسيار محبوب مي باشد.
هواي بسيار تازه و پاك كانادا بدليل فراواني درختان وفضاهاي سبز آن است كه سراسر اين كشور را فراگرفته است .در تمام شهر هاي كانادا اين بسيار عادي است كه در باغچه يا فضاهاي سبز حيوانات وحشي را بيابيد كه با زندگي شهري در كنار انسان ها سازگاري پيدا كرده اند.حيواناتي مانند سنجاب ،راكون ، سمور ، راسو ، غاز وحشي و غيره…
در خيابان هاي اطراف شهرها ودر گذرگاه هاي بزرگ راه ها به وفور تابلوي عبور حيوانات وحشي مثل گونه هاي مختلف گوزن ها به چشم مي خورد.
فرصت هاي شغلي:
كساني كه در تلاش براي كسب اقامت كانادا هستند آگاه باشند كه،كانادا به هزاران نيروي كار ماهر در طول طول ده سال آينده نياز دارد،اين به ۲ دليل عمده مي باشد:
۱- اقتصاد محكم و رو به رشد كانادا.
۲- وجود افراد بسياري كه بالاي ۶۵ سال دارند و نيروي كار جوان جايگزين برايشان وجود ندارد.
كليد يافتن يك شغل خوب در كنار تحصيلات و تجربه توانايي صحبت به زبان هاي انگليسي و فرانسه است.
آموزش كودكان و نوجوانان:
دوره ي ابتدايي و دوره ي متوسطه هر كدام ۶ سال به طول مي انجامد يعني فرد در پايان متوسطه بايد ۱۲ مرحله را طي كرده باشد.تحصيل براي كودكان كانادايي اجباري و در سراسر كانادا به صورت رايگان مي باشد.سطح آموزشي مدارس هر سال كنترل مي شود ، اين ضامن تساوي در بهره مندي از آموزش ها و فرصت هاي گوناگون براي دانش آموزان كانادايي بدون در نظر گرفتن سطح اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي آنهاست.
آينده اي درخشان در انتظار كساني است كه در دانشگاه هاي كانادا تحصيل مي كنند.
تنوع فصلي:
به دليل موقعيت جغرافيايي بسيار خوب در كانادا مي توانيد به وضوح شاهد هر ۴ فصل سال باشيد.
استاندارد زندگي:
كانادا يكي از كشور هايست كه بالاترين رتبه ي استاندارد جهاني حتي بالاتر از آمريكا و خيلي از كشور هاي اروپايي را دارد .در آمد هر كانادايي بطور متوسط در سال بالاتر از ۳۸,۰۰۰$ است.
احترام به مهاجران:
خانواده هاي مهاجر بسياري براي زندگي به كانادا مي آيند پس اين امري بسيار طبيعي است كه ساكنين كانادا مهاجرين را مي پذيرند و با آنها سازگاري پيدا مي كنند.احترام به آزادي و نظر مردم يك قانون اساسي دراجتماع كاناداست.فرد با داشتن ويزاي اقامت دائم كانادا از تمامي حقوق يك شهروند بومي به جز حق راي برخوردار است.
آينده ي اقامت در كانادا و پاسپورت كانادايي:
بعد از گذشت ۳ سال اقامت در كانادا مهاجران با ويزاي اقامت دائم مي توانند درخواست پاسپورت كانادايي دهند،با داشتن اين پاسپورت شما قادريد به خيلي از كشورها مثل آمريكا و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به راحتي وارد و خارج شويد.چون كانادا كشوري بي طرف است و مردمي آرام با روحيات انسان دوستانه دارد.با پاسپورت كانادايي همچنين مي توانيد در كشور هايي نظير انگلستان ،استراليا و ازجمله آمريكا كار كنيد.
مواد غذايي:
مواد غذايي در كانادا ارزان قيمت و از كيفيت خوبي برخوردار هستند ،تنوع زيادي در محصولات توليدي كشور مثل ميوه ها ،غلات وحبوبات ، گوشت و لبنيات وجود دارد.بهترين محصولات از ساير كشور ها با قيمت هاي مناسب در اكثر سوپر ماركت هاي سراسر كشور يافت مي شود.
وزارت بهداشت ودرمان كانادا به مهاجران تازه وارد مخصوصا” خانم ها توصيه مي كند كه مراقب سلامت و رزيم غذايي خود در ماه هاي اول ورود به كانادا باشند ،زيرا مصرف مواد غذايي جديدي كه راحت و ارزان بدست مي آيد ممكن است باعث اضافه وزن آنها شود!
دليل ديگر آن كم بودن فعاليت هاي بدني بيرون از خانه به علت فصل زمستان و سرما مي باشد.

بررسي برخي مسائل نا خوشايند براي مهاجرين دركانادا
اگر چه مهاجرت به كشوري نظير كانادا در اكثر موارد باعث پيشرفت و تجربه ي زندگي بهتر مي شود،اما بايد در نظر داشته باشيم كه اين مسيريست پر فراز نشيب كه در مواردي ممكن است به نظرمان خوشايند نباشد.برخي از اين موارد را با هم بررسي مي كنيم:
ماليات:
در هنگام خريد براي بيشتر محصولات شما بايد ماليات بپردازيد(به استثناي برخي مواد غذايي)
. ۷% -gst (federal tax)
. ۵% -pst (provincial tax)
از سوي ديگر افرادي كه درآمد دارند بايد ماليات بر در آمد خود را بپردازند،كه اگر كارمند باشند توسط كارفرما مبلقي از حقوق در يافتي شان كسر مي شود.

نمونه اي از مقدار ماليات در اونتاريو:
– افراد با در آمد كم : بين ۱,۰۰۰$ تا۳۱,۶۷۶$ در سال بايد مالياتي معادل تقريبي ۰% تا ۱۵٫۹% بپردازند.
– افراد با درآمد متوسط: بين ۳۱,۶۷۷$ تا ۶۳,۳۵۳$ درسال بايد مالياتي معادل تقريبي ۱۶% تا ۲۵٫۹% را بپردازند.
– افراد با درآمد بالا:بين ۶۳,۳۵۴$ تا ۱۰۳,۰۰۰$ در سال بايد معادل تقريبي ۲۶% تا ۲۹% را بپردازند.
اگر شخصي درآمدي بالاتر از ۱۰۳,۰۰۰$ در سال داشته باشد بايد ۲۹% ماليات بپردازند.
نرخ ماليات در كانادا جزء بالاترين نرخ هاي ماليات در دنيا مي باشد ،به چند دليل:
– هزينه ي مراقبت هاي درماني و آموزش و پرورش توسط دولت تامين مي شود.
– تعداد زيادي از كاركنان دولت هستند كه حقوق بسيار بالايي مي گيرند.
– كانادا كشوري است با جمعيت بسيار كم و مساحت بسيار زياد كه هزينه اي بسيار بالايي دارد ،مثل :هزينه ي كنترل بزرگ راه ها،پليس، خدمات عمومي، آتش نشاني ، كاركنان شهري و غيره…

مجبوريد از صفر شروع كنيد:
وقتي زندگي جديد در كانادا را آغاز كرديد بايد خيلي از مسائلي كه تا كنون در كشور خودتان به صورت روتين انجام مي داديد را دوباره از صفر ياد بگيريد.چون هر كشوري فرهنگ و راه و روش زندگي مخصوص به خودش را دارد. براي فرزندانتان كه در سنين پايين تر هستند كنار آمدن با اين مسائل راحتتر است زيرا آنها در كانادا به مدرسه مي روند و خودشان را براي زندگي و يافتن شغل آماده مي كنند.اما براي آموزش بزرگسالان نيز موسساتي وجود دارد كه آموزش هاي آنها در زندگي در كانادا بسيار كمكشان مي كند.موسساتي مثل:
– موسسه آموزش زبان فرانسه و انگليسي:
اين آموزش ها براي مهاجراني كه مي خواهند سطح زبانشان را قوي تر كنند رايگان مي باشد.اگر تصميم داريد درايالت كبك زندگي كنيد بايد زبان فرانسه بلد باشيد.براي موفقيت در زمينه ي حرفه اي در كبك بهتر است زبان فرانسه را به همراه انگليسي خوب بلد باشيد زيرا در روابط تجاري دانستن هر دو زبان نياز است.

– موسسه آموزش رانندگي:
براي رانندگي در كانادا گواهينامه ي رانندگي نياز داريد .براي دستيابي به آن بايد هم در آزمون كتبي و هم عملي نمره قبولي كسب كنيد.حتي اگر در كشور خود سال ها رانندگي كرده باشيد بايد در اين دو آزمون شركت كنيد.اين موسسات به شما گواهينامه رانندگي نمي دهند اما كمك مي كنند تا دراين زمينه مهارت بيشتري پيدا كنيد.به هر حال اكثر مهاجرين بعد از حداقل دو بار آزمون عملي را قبول مي شوند.
– دوره هاي جستجوي شغل:
در اين دوره ها بهترين راه براي يافتن شغل در كانادا آموزش داده مي شود ،مثل تكنيك رزومه نويسي،نوشتن cover letter و همچنين آموزش روش مصاحبه هاي كاري.
– دوره هاي آموزش تاريخ ، جغرافي و سياست هاي كانادا:
همانطور كه گفتيم بعد از۳ سال زندگي در كانادا كساني كه اجازه ي اقامت دائم كانادا را دارند مي توانند براي گرفتن ويزاي كانادايي اقدام كنند،افراد زير ۶۰ سالي كه مي خواهند پاسپورت كانادايي بگيرند بايد خود را براي آزمون آن كه در زمينه ي جغرافي،تاريخ ومديريت سياسي كاناداست آماده كنند.اين آزمون به زبان انگليسي يا فرانسه است ، براي آماده شدن مي توانيد از موسساتي كه در اين زمينه فعاليت دارند استفاده كنيد يا خودتان دراين زمينه كسب اطلاعات كنيد.
سازگاري با كاربرد هاي جديد اجتماعي:

اگر چه بعضي از مهاجرين سعي براين دارند تا فرهنگي كه با آن بزرگ شده اند را حفظ كنند، اما آشنايي با فرهنگ و قوانين مردم دركانادا امري بسيار ضروري است.درك اين دوگانگي در اوايل مهاجرت ممكن است گاهي سخت باشد،برخي از اين نكات را بررسي مي كنيم:

– تعيين قرار ملاقات:قبل از اينكه به ملاقات كسي برويد حتما” با فرد مورد نظر تماس بگيريد.در خيلي از كشور هاي دنيا به صورت اتفاقي و سر زده به ديدار كسي رفتن قابل قبول است اما در كانادا اين طور نيست.بهتر است قبل از هر ملاقاتي با فرد مورد نظر تماس گرفته و اين موضوع را اطلاع دهيد ، هيچ گاه سرزده نرويد.
– كفش هايتان را در بياوريد!!
يكي از آداب معاشرت در كانادا اين است كه قبل از ورود به آپارتمان كسي كه به ملاقاتش مي رويد حتما” كفش هايتان را در بياوريد، در غير اين صورت حكم بي احترامي به صاحب خانه را دارد.
– وقت شناس باشيد:
وقت شناسي براي مردم كانادا بسيار مهم است،تاخير در قرار ملاقات ممكن است بي احترامي به نظر رسد.

سرما:
فصل سرما در كانادا طولاني و از ماه نوامبر تا مارس مي باشد.اين موضوع براي كساني كه تاكنون در مناطق گرمسيري مي زيسته اند نا خوشايند است.
اما در طول زمستان مدارس،كارخانجات توليدي،ادارات،فروشگاه ها و غيره به طور معمول به كارشان ادامه مي دهند.سيستم هاي گرمايشي در كانادا بسيار پيشرفته است و تمامي منازل ،اداره ها، سيستم هاي حمل و نقل مثل اتوبوس ،قطار و مكان هاي مذهبي مجهز به سيستم هاي گرمايشي برقي و گازي مي باشد.سردترين منطقه در كانادا با دماي -۶۳˚c در ۳ فوريه ي سال ۱۹۴۷ در منطقه اي بنام snag در yukon برآورد شده است.snag يك فرودگاه كوچك در جنوب غربي شهرyukon و در نزديكي بزرگراه alaska مي باشد.اين مكان زياد از منطقه ي مرزي ميان alaska و yukon دور نيست.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۱۴:۰۷ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :