مهاجرت به كانادا – مهاجرت كانادا – اخذ اقامت در كانادا مهاجرت به كانادا – مهاجرت كانادا – اخذ اقامت در كانادا .

مهاجرت به كانادا – مهاجرت كانادا – اخذ اقامت در كانادا

اطلاعاتي درباره ي كانادا

تصويري ازكانادا

درباره كانادا

درباره جغرافياي كانادا:

كانادا شمالي ترين كشور قاره ي آمريكا و دومين كشور بزرگ جهان است كه از شمال به اقيانوس منجمد شمالي، از شرق به اقيانوس اطلس، از غرب به اقيانوس آرام و از جنوب به كشور آمريكا منتهي مي شود. مساحت كلي كشور كانادا ۹٫۹۸۴٫۶۴۰ كيلو متر مربع مي باشد. از نگاهي ديگر كشور كانادا ۶ برابر ايران و ۴۰ برابر كشور انگليس است.
كانادا به ۱۰ استان و ۳ قلمرو تقسيم شده‌است. استان‌ها در مجموع استقلال زيادي از دولت مركزي دارند، اما، درجهٔ اين آزادي عمل در نزد قلمروها كمتر است. مهم‌ترين استان از لحاظ اقتصادي و سياسي، استان انتاريو مي‌باشد كه شهرهاي تورنتو و اتاوا در آن قرار دارد. كبك، آلبرتا، بريتيش كلمبيا، مانيتوبا، نيوبرانزويك، نيوفاندلند و لابرادور، نووااسكوشيا، اونتاريو، جزيرهٔ پرينس ادوارد و ساسكاچوان استان‌هاي اين كشور هستند. ۳ قلمروي آن خطهٔ شمال غرب، نوناووت و يوكان است.
جمعيت كانادا بر طبق آخرين گزارش اداره آمار كانادا ، بيش از سي و سه ميليون و ششصد هزار نفر است. حدود ۸۰٪ مردم كانادا در شهرهايي كه كمتر از ۲۵۰ كيلومتر تا مرزهاي آمريكا فاصله دارند زندگي مي‌كنند.

درباره حكومت كانادا:

حكومت كانادا “دموكراتيك فدرال” است و توسط دو بخش حكومتي استاني و كشوري اداره مي شود. مسئوليت ها و قدرت در بين دولت هاي استاني و دولت مركزي (كشوري) تقسيم شده است.
درباره اقتصاد كانادا:

كانادا يكي از ثروتمندترين كشورهاي جهان محسوب مي‌شود و اقتصاد آن از تنوع و گوناگوني فراواني برخوردار است. كانادا در بين ۱۰ كشور اول توليد كننده دنيا قرار مي گيرد. بيشترين شركت هاي توليدي كانادا در ۲ استان كبك و انتاريو قرار دارند. از توليدات كشور كانادا مي تواند به مواد غذايي، چوب، كاغذ، توليدات فلزي، صنايع شيميايي و نفت اشاره كرد.

درباره سيستم آموزشي در كانادا :

مسئوليت نظارت و اداره سيستم‌هاي آموزشي در كانادا بر عهده دولت‌هاي ايالتي است و به همين دليل سيستم آموزشي از ايالتي به ايالت ديگر متفاوت است. معمولا سيستم آموزشي به آموزش ابتدايي، متوسطه (دبيرستان‌ها)، و آموزش عالي (دانشگاه‌ ها و كالج‌ ها) تقسيم مي‌شود آموزش دركانادا تا سن ۱۶ سال اجباري است (به استثناء ايالت‌هاي انتاريو و نيوبرانزويك كه در آنها آموزش تا ۱۸ سالگي اجباري است) و دانش آموزان تا سطح ۱۲ درمدارس ابتدايي و متوسطه آموزش مي‌بينند. مدارس خصوصي و عمومي در سراسر كشور وجود دارند و اكثر مدارس ابتدايي و دبيرستان‌ها “عمومي” و به عبارتي رايگان هستند. سال تحصيلي مدارس معمولا از اواخر ماه آگوست يا اوايل سپتامبر آغاز و تا اواخر يا نيمه ژوئن ادامه دارد. اغلب ايالت‌ها و نواحي برنامه پيش دبستاني براي آماده كردن دانش‌آموزان كلاس اول دبستان تدارك ديده‌اند. تحصيلات ابتدايي از سطح ۱ تا سطح ۶ يا ۸ را شامل مي‌شود و دانش‌آموزان تحصيلات خود را تا سطح ۱۲ در دبيرستان ادامه مي‌دهند. ساكنين كانادا پس از دريافت ديپلم دبيرستان مي‌توانند در دانشگاه‌ ها و يا كالج‌ هاي كانادا ادامه تحصيل دهند كه البته ادامه تحصيل در اين مراكز رايگان نبوده و دانش‌آموز بايستي شهريه مربوط به دانشگاه يا كالج مورد نظر را بپردازد. با اين حال دولت بيش از نيمي از هزينه تحصيلات دانشگاهي را پرداخت مي كند. سال تحصيلي دانشگاهي به طور معمول از اواخر آگوست يا اوايل سپتامبر آغاز و تا پايان ماه آوريل ادامه مي‌يابد.
درباره ي بهداشت و درمان در كانادا :

كانادا داراي يك سيستم يكپارچه بهداشت و درمان مي باشد كه امكانات مساوي اي را در اختيار شهروندان خود قرار مي دهد. كليه ي هزينه هاي در ماني (به غير از دارو) در كشور كانادا رايگان مي باشد.
درباره ي فرهنگ كانادا:

با داشتن فقط ۳۳ ميليون جمعيت كانادا يكي از كم جمعيت ترين كشور هاي دنيا در مقايسه با وسعت آن مي باشد . در اين كشور بيش از ۲۰۰ فرهنگ مختلف وجود دارد. با توجه به فرهنگ هاي مختلف در اين كشور كانادا يكي از بهترين منطقه هاي دنيا براي مهاجرين طلقي مي شود. نزديك به نيمي از جمعيت كشور كانادا از كشورهايي به غير از انگليس و فرانسه مي آيند.

 

مهاجرت به كانادا:

كانادا سالانه با بيش از ۳۰۰٫۰۰۰ مهاجر جديد يكي از مهاجر پذير ترين كشورهاي دنيا مي باشد. روش هاي بسياري براي مهاجرت به كانادا و اخذ اقامت دائم اين كشور وجود دارد. شما مي توانيد با مراجعه به بخش «روش هاي مهاجرت به كانادا» به اين اطلاعات دسترسي پيدا نماييد.
شهروندي كانادا:

كساني كه با ويزاي اقامت دائم كانادا به اين كشور مهاجرت نموده‌ و كارت اقامت دائم (PR Card) دريافت كرده‌اند براي اينكه بتوانند كارت اقامت دائم خود را، كه پنج سال اعتبار دارد، تمديد كنند بايد طي پنج سال حداقل به مدت دو سال در كانادا سكونت و حضور فيزيكي داشته باشند. يك مقيم دائم كانادا در صورتي كه واجد شرايط باشد مي‌تواند براي كسب شهروندي كانادا (Citizenship) نيز اقدام كند. البته كسب تابعيت كانادا براى مهاجران اين كشور اجبارى نيست و تا زمانى كه بخواهند مى‏توانند به صورت مهاجر در اين كشور زندگى كنند مشروط به اينكه وضعيت اقامت قانونى خود را در كانادا حفظ و قوانين كانادا را رعايت نمايند.
يك مقيم دائم براي آنكه بتواند شهروند كانادا شود و درخواست تابعيت كانادايي بدهد بايد واجد شرايط خاصي به شرح زير باشد:
سن متقاضي شهروندي يا اصطلاحا سيتي‌زني كانادا نبايد كمتر از ۱۸ سال باشد و بايد حداقل سه سال (۱۰۹۵ روز) حضور فيزيكي خود در كانادا طي چهار سال قبل از زمان ارائه درخواست را به اثبات برساند. والدين مي‌توانند براي فرزندان يا فرزندخواندگان زير ۱۸ سال خود جهت كسب شهروندي اقدام كنند. فرزندان زير ۱۸ سال بايد مقيم دائم كانادا باشند ولي مانند والدين خود الزامي براي حضور فيزيكي حداقل ۳ ساله در كانادا ندارند.
متقاضي شهروندي علاوه بر شرايط فوق بايد آزمون يا مصاحبه‌ مخصوص اخذ شهروندي را نيز پشت سر بگذارد. كودكان زير ۱۸ سال و بزرگسالان بالاى ۵۴ سال نيازى به شركت در آزمون ندارند و از دادن امتحان معاف هستند. در آزمون يا مصاحبه شهروندي سؤالاتي در زمينه تاريخ، جغرافيا، حقوق و وظايف شهروندي، سيستم حكومتي كانادا و انتخابات سراسري در اين كشور پرسيده مي‌شود و از اين طريق دانش عموم متقاضي در مورد كانادا مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. سوالات به زبان انگليسي يا فرانسه است و طبيعتا آشنايي با يكي از اين زبان‌ها در حدي كه بتوان سؤالات را درك نموده و به آنها پاسخ داد براي قبولي در آزمون لازم است.


برچسب: ، اقامت در كانادا، بهداشت در كانادا، تور ارزان كانادا، زندگي در كانادا، مهاجرت به كانادا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۲۰:۳۹ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :